Scouting Angela

Samen avonturen beleven!

Welpen zijn jongens en meisjes tussen 7 en 11 jaar die avonturen beleven in Junglebook. Het is een avontuurlijk verhaal van Mowgli die opgroeit in de Jungle is de basis om de leukste dingen te doen: speurtochten, toneelspelen, muziek maken, sport en geheimschriften ontcijferen en nog veel meer.

Jungle Book thema

Bij de welpen draaien we met het Jungle Book thema. Het verhaal gaat als volgt:

In de jungle van India groeit Mowgli op bij de wolven. Hij is nooit bang en begrijpt de talen van alle dieren. De wetten van de jungle kent hij allemaal. Alleen… Shere Khan, de tijger, trekt zich helemaal niets aan van deze wetten. Hij wacht zijn kans af om Mowgli te grijpen. Hij haatte deze mensenwelp. Op een dag heeft hij Mowgli te pakken. Net op dat moment komt Shanti aan met de ‘rode bloem’ en vlucht de grote en sterke tijger weg.

Shanti komt uit Haveli, het mensendorp aan de rand van de jungle. Na hun eerste ontmoeting is Shanti vaak in de jungle. Ze leert van Mowgli en Baloe één voor één de wetten van de jungle, het is als mens niet altijd makkelijk die te begrijpen. Mowgli leert haar alles wat hij weet, bijvoorbeeld hoe je in een boom klimt en hoe je dieren kan roepen. In de jungle maken Mowgli en Shanti van alles mee.

Uniform

Om herkenbaar te zijn dragen de leden van Scouting Angela een Scouting uniform. Elke leeftijdsgroep heeft zijn eigen kleur uniform. De Welpen dragen een groene blouse. Daarnaast is het dragen van het Scouting Angela logo, het Scouting Angela naambandje, het installatieteken en het speltakteken verplicht.

Op onderstaande afbeelding ziet u waar de insignes geplaats moeten worden:

Speltakteken
Installatieteken Scouting Nederland
Badge ‘Scouting Angela’
Naambandje ‘Scouting Angela’
Naambandjes
Vaardigheidsinsignes en herinneringsbadges

Het kamp

De Welpen gaan elk jaar een keer op kamp. Dit is meestal van een zondag tot een vrijdag. Tijdens kamp is er een thema waarin leuke activiteiten worden gedaan met de hele groep. De kampen zijn voor de Welpen een grote belevenis. Een avontuur dat je nooit meer vergeet!

Opkomsttijden:

Vrijdag – 19:00-21:00

Zaterdag – 10:00-12:00

Leeftijd:

7-11 jaar

Contact:

welpen@scouting-angela.nl

zaterdagwelpen@scouting-angela.nl

Ga jij de uitdaging aan?

Meld je aan voor een kijkopkomst of meld je direct aan als lid!