Scouting Angela

Bij de scouting zijn de leden opgedeeld in zogenoemde speltakken. Op deze manier kunnen we op een zo passend mogelijke manier het scoutingspel aanbieding aan kinderen en jongeren van alle leeftijden.

Dankzij het speltakkensysteem wordt er een doorlopende leerlijn aangeboden om kinderen spelenderwijs steeds iets zelfstandiger te maken.

Bij Scouting Angela draaien de speltakken op de maandag-, woensdag-, vrijdag- en zaterdagavond én op zaterdagmiddag.

Samen optrekken

Scouting is de grootste jongerenorganisatie van het land met 90.000 jeugdleden en 30.000 vrijwilligers. Er zijn in Nederland 1.300 Scoutinggroepen. Scouting biedt kinderen en jongeren een plezierige vrijetijdsbesteding. Samenwerken, avontuur, respect voor elkaar en de leefomgeving, zelfstandigheid en ontplooiing staan hierbij centraal.

Kinderen en jongeren vinden bij Scouting activiteiten die voor veel plezier, uitdaging en samenwerking zorgen. Elke week zijn ze bezig met creatieve thema’s, aangepast aan de leeftijdsgroep. Wij geven kinderen de ruimte om te bewegen, leeftijdgenoten te leren kennen en zich te ontwikkelen. Ruimte om te ontdekken en te leren. Kinderen beleven activiteiten die vol zitten met van plezier, uitdaging en samenwerking.

Wij vinden het belangrijk om onze speltakken samen op te laten trekken. Door af en toe gezamenlijk opkomsten te draaien vormen wij een hechte groep. Daarnaast is de overstap naar een volgende speltak minder groot. Wij begeleiden onze leden erg goed alvorens het overvliegen naar een volgende speltak.

Programmatijden

Speltak Dag Leeftijd Programmatijd
Bevers Zaterdag 5-7 jaar 14:30 tot 16:00
Welpen Vrijdag 7-9 jaar 19:00 tot 21:00
Zaterdag 7-11 jaar 10.00 tot 12.00
Scouts Woensdag 11-15 jaar 18.45 tot 20.45
Vrijdag 11-15 jaar 19.00 tot 21.00
Explorers Woensdag 15-18 jaar 19:00 tot 21.00
Roverscouts Zaterdag 18-21 jaar 19.00 tot 21.00

Bij welke speltak kan ik terecht?

Doe de speltak tool. Vul je geboortedatum in en vind de speltak waar jouw leeftijd bij hoort.

Bezoek de speltakpagina's