Scouting Angela

Scouting Angela is opgedeeld in een vereniging en een beheerstichting.

De vereniging

De vereniging regelt de dagelijkse gang van zaken binnen de scouting en alles wat te maken heeft met het scoutingspel. Hierbij kun je denken aan de samenstelling en ondersteuning van de leidingteams, maar ook het organiseren van een borreltje voor alle vrijwilligers en het financieel beleid van de vereniging. Het bestuur bestaat voor een groot gedeelte uit vrijwilligers die ook leiding geven aan de groepen.

Het stichtingbestuur

Het stichtingsbestuur beheert het gebouw en alle materialen die de vereniging gebruikt. Als er nieuw materiaal nodig is of als er onderhoud aan het gebouw moet worden gepleegd dan komt de stichting in beeld. Ook regelt de stichting de verhuur van het gebouw aan de Heerhugowaardse amateurs kunstenaars vereniging en aan de stichting wonen welzijn plus. Uit deze verhuur haalt de stichting een belangrijke bron van inkomsten zodat we ook op de lange termijn een goed onderhouden gebouw en daarmee een gezonde omgeving voor alle leden kunnen waarborgen.